donderdag 16 april 2009

ding 21

Ik heb de opdracht uitgevoerd en mij ingelezen en de catalogus van Amsterdam en de worldcat bekeken. Leuk hoor die My Discoveries en tags en lijsten etc. Dat is nu echt web2.0. Wat een verschil met de oude kaartcatalogus waarbij je uren kaartjes moest alfabetiseren ( en dat 3x : op titel. auteur en onderwerp!) en die dan weer invoegen in die leuke grijze metalen bakjes met een stang erdoor. En had je een boek afgeschreven dan kon je ze er weer uitrukken, heerlijk om je agressie kwijt te raken. Nu ik dit zo schrijf voel ik mij wel heel erg oud. De collega's van onder 40 weten waarschijnlijk niet eens waar ik het over heb.
Prachtig dat je nu je mening aan een boek kunt hangen en een lijst kunt maken van je favorieten.
De worldcat was nieuw voor mij. Kan iemand mij uitleggen wat daar nu precies inzit en hoe je kunt vinden waar het boek nu in de kast staat want dat kon ik niet ontdekken.
Wel ontdekte dat de invoer weer alles bepalend is ( logisch) want zoeken op Lowik, F.G.H en Lowik, Frank gaf toch heel verschillende resultaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten