woensdag 15 april 2009

ding 19 sociaal doen

eindelijk weer tijd en de moed gevonden om verder te gaan net 23 dingen. Ik probeer een paar dingen af te werken voordat ik alles wat jullie de afgelopen weken in jullie blogs hebben geschreven ga lezen. Anders is de avond om en heb ik nog niets geplaatst.

Sociale netwerken : ja de uitleg van Lefever is weer even helder en leuk als altijd, Hyves ken ik van de kinderen, en over linkedin lees je regelmatig, ik zag Petra op het 23 dingen netwerk. Toch vind ik het allemaal wat kunstmatig. Ik heb liever echte mensen naast me zitten en ik ben liever in gesprek aan de telefoon. Misschien is het de leeftijd maar ik zie dit niet zo zitten. Altijd maar moeten inloggen, netjes formuleren en tegen wie heb je het eigenlijk? Vaak mensen die je niet eens kent. Kan me ook geen voorstelling maken van een dergelijk netwerk voor de bibliotheekleden.

Het al eerder genoemde schoolbank vind ik wel aardig want daar kun je contact leggen met mensen die je echt kent ( uit een ver verleden) maar die je uit het oog verloren bent. Zo heb ik afgelopen weken wel een paar heel bijzondere reacties via schoolbank gekregen. Leuk.

Een ander sociaal netwerk waar ik wel plezier een beleef is het meedoen aan de Serendip wedstrijd. ( Yntskje en Robert doen ook mee) Op deze site kun je met de medezoekers communiceren via email en persoonlijke berichten. Ook zijn er erg leuke fora waar je ook je stem kunt laten horen. Dus als je klaar bent met 23dingen doe mee met Serendip.!

1 opmerking:

  1. Vind het fijn dat je er weer even bent, Ingrid
    Had al bij serendip gekeken, zeer interessant, maar heb het idee dat je dan weer uren en uren bezig bent. ( Kwam het woord serendip trouwens vorige week tegen in een boek van Deaver) Vraag Robert nog wel eens wat hij inmiddels heeft opgelost. Wat dat betreft lijkt een laptop mij heel prettig. Kan je in de zon zitten en toch zoiets doen. Ik moet er echt niet aan denken om met dit mooie weer boven te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen