zaterdag 14 maart 2009

ding 15

Podcast, leuk en interessant maar je moet wel weten wat je wilt beluisteren en wat je gemist hebt. Ik snap het principe maar ik ben geen geluidsmens. Ik houd erg van de stilte. In huis heb ik, als ik al iets wil luisteren, een cd opstaan ( vanavond Mozarts Requiem, Ede Staal en Katie Melua) , of ik heb classic FM aan via de kabel of de pc. En noe is't stille....
In de auto heb ik altijd de onvolprezen omrop of radio 1 aan. Scheelt veel tijd bij het lezen van de krant...

Ik kreeg ook een geluidsopname ( podcast dus) toegestuurd van een uitzending op radio Oost over Frank op 28 februari. Weet nu even niet hoe ik die hier moet uploaden, kan alleen maar kiezen uit video of foto. Wie geeft mij de juiste tip?

4 opmerkingen:

  1. Als je podcast een AVI, MPEG, QuickTime, Real of Windows Mediabestand is dan zou je het wel in je blog kunnen opnemen volgens mij, of je er nu beeld bij hebt of niet. Anders kom je uit bij een gratis podcastdienst waar je je podcast naar kunt uploaden, maar dan heb je hem nog niet in je blog. Dan zou je een link moeten opnemen. Tussen de gadgets zitten de nodige podcastplayers maar daarmee heb je je bestand nog niet voor iedereen beschikbaar. Eigenlijk heb je hier dus niets aan, ik zal later 's even uitzoeken hoe dit moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je ergens webruimte hebt kun je bestanden daarin parkeren en een link opnemen in je weblog. Ik heb al ongeveer een jaar een account via http://sites.google.com, dat kan gewoon met je gmail-account. Niet dat ik een website gepubliceerd heb, het was meer om eens te proberen. Ondertussen gebruik ik het nu af en toe om bestanden in te plaatsen, zoals dat puzzeltje in mijn weblog. Ik neem aan dat je er ook geluidsbestanden neer kunt zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ingrid
    Kan je niet helpen bij deze vraag. Maar daar heb je Robert en Annelies wel voor.
    Zag dat je ook nog laat op de zaterdagavond aan het bloggen bent. Was geneigd om mijn telefoon te pakken en je te bellen, maar vond het te laat. Wil je niet laten schrikken. Bel je een dezer dagen op een fatsoenlijk tijdstip wel.
    Zal Lies vertellen van je reaktie op haar brief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kun je erachter komen wat voor podcast het is?
    Bijv: MP3, M4a, of AVI. (Zie ook reactie Robert). Dan kan ik beter beoordelen of het gemakkelijk te plaatsen is in je blog.

    BeantwoordenVerwijderen