woensdag 24 juni 2009

zand in het haar

ik zit hier nu schoon gedoucht en wel op de bank maar ontdekte net dat ik zand in mijn haar heb! Dat zal ik even uitleggen: ik ben sinds twee weken bezig met het schuurproject. Op onze fietsenschuur ( ong 3,5 bij 2,5 en ruim 2 meter hoog) groeit namelijk klimop en niet zo'n beetje ook. Elke tuinierder weet dat je dat spul moet bijhouden maar gezien de plaats en geringe overlast op een schuur doe je dat niet wekelijks zelfs niet jaarlijks. In de herfst bloeit deze klimop altijd prachtig en op dit moment bloeit de witte klimroos ook uitbundig tussen diezelfde klimop. Toch moest er dit jaar echt wat gebeuren: de klimop stond meer dan een meter hoog! Dus ik op de trap en snoeien voor zover mijn armen en snoeischaar reiken en dan alles in de containers. Ik kan je zeggen dat die snel vol zijn. Dus dan weer wachten op de Omrin voor je verder kunt. Morgen worden de groene containers weer geleegd dus vanavond samen met Ivo aan de slag. Er moest nu iemand op de schuur en vanwege de gewichtsverdeling (er liggen platen op de schuur) moet je dan op een trap staan/zitten, niet echt heel makkelijk werken.
Aan Ivo de eer, nu is die jongen niet heel handig en ook niet snel dus ik kon makkelijk tussendoor de krant lezen. Hij heeft het ook niet zo op die beesten die tussen al dat groen kunnen zitten. Maar op een gegeven moment kwam er toch schot in de snoeierij en kon ik de containers gaan vullen. Uit de klimop kwam ook nog een heel oude polsstok tevoorschijn, heeft er wel 15 jaar gelegen. Ivo wil 'm binnenkort gaan testen (wordt vervolgd).
Onder al die klimop ligt een hele laag zwarte mulch. Dus Ivo met de bezem aan het "vegen"op de schuur, lekker hard en onbenullig zodat ik het nodige over me heen krijg. Vandaar dus dat zand in mijn haar want kammen was blijkbaar niet voldoende...

4 opmerkingen:

  1. Hier had dus een illustratieve foto bij moeten staan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krijg je geen jeuk van die klimop? Irene is veel het land in geweest met de pols maar nu is de tijd weer voor de pinken in het land. En daar houdt ze niet zo van want die komen zo enthousiast naar haar toe huppelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vandaag was Friso op de schuur en daar heb ik wel foto's van gemaakt. Nog geen tijd gehad om deze te bekijken. Gingen vanavond eten bij de ouders van een vriendin van Irene. Zij wonen op een boerderij ten zuiden van Lden: hele avond buiten gezeten in de zonen laat thuisgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zat jij in zijn veegbaan dan? Da's ook niet slim :-). Als Willem iets dergelijks doet ga ik altijd een paar stappen extra achteruit. Niet dat er hier op de flat veel valt te snoeien, maar zijn "onhandigheid" ken ik maar al te goed.

    ps. krijg net een mailtje van de redactie van Serendip om me er te herinneren dat vanavond de laatste vraag online komt. Vijf korte vragen beloven ze ons. Ik heb er zin in.

    BeantwoordenVerwijderen