dinsdag 3 februari 2009

ding 9

Ding 9
Web 2.0 : een wereld op zich en nu ik ermee bezig ben kom je dat en de daarmee samenhangende terminologie overal tegen: in tijdschriftartikelen en in de kranten. De RSS icoontjes zie ik nu ook overal. Ook praat ik met collega’s over de 23 dingencursus en in de weblogs worden ook ideeën gelanceerd. Wat kun je ermee voor de bibliotheek? In elk geval gebruik maken van RSS zodat de klanten altijd, voor welk onderdeel dan ook, de meest actuele informatie binnenkrijgen. Ik vind dit zelf een ideaal middel om bij te blijven op sites die mij interesseren.
Een weblog voor de bibliotheek zou er zo uit kunnen zien ( maar er zijn vast wel betere, heb ik nu niet echt naar gezocht)
http://bibliotheekwierden.blogspot.com/2009/01/winnaars-kwartfinale-nationale.html ( ik heb ook even op hun site gekeken maar die ziet er niet uit! Dit weblog is denk ik ter compensatie)
Ik denk wel dat de interactieve communicatie met klanten via een weblog moet groeien en ook dat dat voor velen nog wel even wennen zal zijn. Maar snel mee beginnen lijkt mij, gaandeweg wordt het wel wat. Het zou ook heel goed zijn als klanten via een weblog hun mening en of reactie kunnen geven.
Ja en dan die fotoeditors : deze zijn zeker te gebruiken in de bibliotheek en volgens mij doen mijn creatieve collega’s dat ook al wel. Ik ga er prive zeker nog leuke dingen mee doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten